20.11.19
Голландський інспектор Х. Спаргарен: Якість, яку дає Смарт Меритайм Груп, відповідає рівню закордонних верфей
Голландський інспектор Х. Спаргарен: Якість, яку дає Смарт Меритайм Груп, відповідає рівню закордонних верфей user/common.seoImage

Черговий візит на верф Смарт Меритайм Груп представника голландської компанії VEKA Shipbuilding WT B.V. пана Хайга Спаргарена залишив у нього позитивні враження про роботу херсонських суднобудівників. «Моє завдання – контролювати якість виконуваних робіт. Я залишився задоволений тим, що побачив сьогодні», – розповів він в інтерв’ю.

На що ви звертали особливу увагу цього разу?

– Мені завжди важливо самому бачити, як ідуть процеси створення вузлових деталей, чи якісно зроблена палуба, корма, носова частина. Але основна робота проходила не на стапелі, а в кімнаті переговорів. Ні листування, ні телефонні розмови не дають такого результату, як безпосереднє спілкування. Набагато важливіше сісти за спільний стіл – це дає відчуття причетності. Разом із колегами – Олегом Куп’янським, Юрієм Корнієнком, Василем Філіп’євим ми дійшли спільної думки. Це дуже важливо, коли люди вміють чути одне одного. З нас вийшла гарна команда.

Які питання ви вирішували з працівниками Херсонської верфі?

– Це вже третій танкер-хімовоз, який будує СМГ для Shipbuilding WT B.V. У Голландії в креслення було внесено низку змін до проекту, які необхідно тепер впровадити тут, на Херсонській верфі, під час будівництва. Я впевнений, що після всіх коригувань у нас вийде ідеальне судно, яке повністю задовольнить власника. Ми плануємо працювати з вашою компанією надалі. І тому мені важливо бути тут, щоб спільно розв’язувати всі питання щодо конструктивних змін.

У вас є досвід співпраці з іншими верфями. Чи відрізняється робота на них від українських?

– Так, ми будуємо свої судна й на інших верфях теж. Наприклад, на польських і китайських. Вкотре хочу зазначити, що ваші люди вирізняються згуртованістю, дружелюбністю й оперативно реагують на зауваження з боку замовника. Ви знаєте своє діло. До України я приїжджаю приблизно раз на місяць, тоді як на польську верф їздив, як мінімум, раз на два тижні. Весь процес потрібно було контролювати набагато ретельніше. У Польщі в нас було 10 однакових проектів. Так ось у 9 з цих 10 вони зробили одні й ті ж помилки. Звичайно, від помилок ніхто не застрахований ні в Україні, ні в Польщі, ні в Китаї. Але якщо у вас скажеш: «Поміняйте ось це й це» – українці беруть і змінюють. У Китаї ти говориш: «Поміняйте», вони кажуть: «Добре» й нічого не змінюється.

Хто є основними конкурентами українських суднобудівників?

– У Польщі та в Україні якість робіт одного порядку. Але, як я вже говорив, на польських верфях потрібен більш жорсткий контроль. У Китаї теж зроблять добре, але тільки якщо ти перебуваєш там постійно й контролюєш процес. До речі, ось ще нюанс. Для китайців цілком нормально ставити на дільницю більше людей, але прогрес і якість буде такою ж як в Україні за меншої кількості залучених працівників.

Що потрібно зробити українському суднобудуванню, щоб повернути свої позиції на світовому ринку?

– Ви самодостатні. Якість, яку дає Смарт Меритайм Груп, відповідає рівню закордонних верфей. На мою думку, у вас є все для успішної діяльності. Давайте на чистоту: якби в нас виникли проблеми з першим замовленням, чи робили б ми щось із вами далі?

Двома словами ваші відчуття від цього візиту.

– Я щасливий.

18.12.25
Державний бюджет України отримав на 41% менше податків від Smart Holding за 9 місяців 2025 року
За підсумками січня-вересня 2025 року компанії Групи сплатили 543 млн грн податків, що на 41% менше ніж за аналогічний період минулого року (915 млн грн). Таке скорочення сталося, у тому числі, через посилення тиску держави та блокування роботи газовидобувних активів публічної британської компанії Enwell Energy.
17.11.25
Україна імпортує газ, при цьому блокує власні родовища
Україна має газ, але не може його видобувати. Не через війну. Не через ракети. Через рішення державних органів.
07.11.25
Необхідно розмежувати персональні санкції і роботу підприємств, які діють в Україні, платять податки та підтримують енергетичну незалежність
Сьогодні український енергетичний сектор живе між двох реальностей: з одного боку — гостра потреба у власному газі, з іншого — юридичні норми, що фактично зупиняють тих, хто може цей ресурс забезпечити.