28.01.20
Smart Maritime Group спустила на воду третій танкер для нідерландської VEKA Shipbuilding
Smart Maritime Group спустила на воду третій танкер для нідерландської VEKA Shipbuilding user/common.seoImage

Компанія Smart Maritime Group (Херсон, SMG) провела церемонію спуску третього насиченого корпусу танкера-хімовоза для голландської компанії VEKA Shipbuilding WT B.V.

У заході, який відбувся на майданчику Херсонської верфі у вівторок 28 січня, узяли участь містяни, голова Херсонської обласної державної адміністрації Юрій Гусєв, міський голова Володимир Миколаєнко, представник компанії-замовника Хайг Спаргарен (Huig Spaargaren). Почесна місія бути хрещеною матір'ю судна дісталася головному бухгалтеру СМГ Ользі Лобунченко. Вона, разом із директором із маркетингу Юрієм Корнієнком, розбила символічну пляшку ігристого вина об борт «SYNERGY».

Представник компанії VEKA Хайг Спаргарен заявив: «Сьогодні ми спустили третій корпус, але Смарт Меритайм Груп працює над будівництвом четвертого аналогічного танкера-хімовоза. Буквально вчора в Херсоні побував судновласник, висловив задоволеність побаченим і з упевненістю заявив про плани на будівництво п'ятого корпусу. Клієнт прийняв роботу без зауважень, і я можу підтвердити його думку: судно побудоване дуже професійно. Зараз у Європі спостерігається бум у суднобудуванні, тому ми сподіваємося на подальшу співпрацю зі СМГ і не тільки в цьому проєкті».

Генеральний директор Smart Maritime Group Дмитро Красніков зазначив: «Якщо Україна хоче розвивати суднобудування, як одну з базових галузей, то воно, безумовно, вимагає особливої уваги з боку держави. Однією з ключових проблем галузі сьогодні залишається залучення доступного фінансового ресурсу для реалізації подібного роду довгострокових проєктів. Ми сподіваємося, що в доступному для огляду майбутньому ситуація зміниться. Проте успішне виконання цього контракту є черговим підтвердженням того, що наші верфі готові надавати послуги з виробництва продукції суднобудування та судноремонту на найвищому професійному рівні».

Довідка. Танкер-хімовоз «SYNERGY» побудований на Херсонській верфі за голландським проєктом CAVALLI. Дедвейт судна становить 5320 тонн. Довжина — 110 м, ширина — 13,5 м, висота борту — 6,6 м. Танкер призначений для перевезення нафтопродуктів і хімічних вантажів на внутрішніх водних маршрутах Європи.

У межах контракту виготовлено корпус судна, проведено монтаж загальносуднових систем трубопроводів, монтаж палубного насичення, а також пофарбовано корпус.

Замовлення виконано за 8 місяців. Вартість контракту становить 2,5 млн євро.

Під час виготовлення судна використано 1200 тонн високоякісної суднобудівної сталі, виробленої переважно на комбінатах ММК і «Азовсталь» компанії Метінвест.

Смарт Меритайм Груп - найбільша суднобудівна компанія України, яка об'єднує суднобудівні активи Смарт-Холдингу: Миколаївську та Херсонську верфі. Виробничі потужності СМГ дають змогу будувати середньотонажні повнокомплектні судна та виконувати складні судноремонтні роботи. Замовниками верфей виступають компанії з Нідерландів, Норвегії, Великобританії та інших країн світу.

Компанія VEKA Shipbuilding B.V. входить до складу суднобудівної групи VEKA Group зі штаб-квартирою у Веркендамі (Нідерланди). Група заснована 1988 року. Компанія спеціалізується на будівництві й обслуговуванні суден внутрішнього судноплавства. У референс-листі компанії двокорпусні хімічні та бункерні танкери, LPG-танкери; контейнеровози, пасажирські та інші типи суден. VEKA керує чотирма верфями в Нідерландах: у Леммері, Хусдені, Роттердамі та Веркендамі, а також верфями в Східній Європі та, частково, в Азії.

Історія успішних партнерських відносин СМГ з VEKA Group налічує понад 10 років. За цей час для компанії побудовані 11 корпусів танкерів.

18.12.25
Державний бюджет України отримав на 41% менше податків від Smart Holding за 9 місяців 2025 року
За підсумками січня-вересня 2025 року компанії Групи сплатили 543 млн грн податків, що на 41% менше ніж за аналогічний період минулого року (915 млн грн). Таке скорочення сталося, у тому числі, через посилення тиску держави та блокування роботи газовидобувних активів публічної британської компанії Enwell Energy.
17.11.25
Україна імпортує газ, при цьому блокує власні родовища
Україна має газ, але не може його видобувати. Не через війну. Не через ракети. Через рішення державних органів.
07.11.25
Необхідно розмежувати персональні санкції і роботу підприємств, які діють в Україні, платять податки та підтримують енергетичну незалежність
Сьогодні український енергетичний сектор живе між двох реальностей: з одного боку — гостра потреба у власному газі, з іншого — юридичні норми, що фактично зупиняють тих, хто може цей ресурс забезпечити.