02.02.18
Smart Maritime Group у 2017 році майже вдвічі наростив обсяги судноремонту
Smart Maritime Group у 2017 році майже вдвічі наростив обсяги судноремонту user/common.seoImage

Smart Maritime Group (SMG, Херсон), який об’єднує Херсонську та Миколаївську верфі, у 2017 році провів модернізацію й ремонт 78 суден проти 46 у 2016 році. Консолідований виторг підрозділів компанії від реалізації товарної продукції за підсумками року становить 317 млн грн, що на 19% менше, ніж 2016 року. Зниження виторгу зумовлене нестабільною економічною ситуацією та відсутністю попиту на послуги суднобудування як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.

Найскладнішим і водночас успішно реалізованим контрактом торік став проект глибокої модернізації суховантажу «Donmaster Spirit». У процесі модернізації фахівці Херсонської верфі збільшили довжину судна до 119 метрів. Для виготовлення 23-метрової вставки було використано приблизно 400 тонн високоміцної суднобудівної сталі. Модернізація дала змогу істотно поліпшити техніко-економічні характеристики суховантажу — він став 3-трюмним зі збільшенням дедвейту на 14% до 4900 тонн.

Поряд із цим SMG продовжив розвивати машинобудівний і металообробний напрями. У межах спільного проекту з компанією «Метінвест» на Херсонській верфі було запущено сервіс з оброблення листового прокату.

2017 року на машинобудівних і металообробних потужностях SMG було реалізовано контракти на суму 36 млн грн, що в 4 рази перевищує показник 2016 року. Ключовими проектами були виготовлення металоконструкцій для будівництва мостів у Запоріжжі та траси «Одеса-Рені», виготовлення спецобладнання для підприємств гірничо-металургійного циклу, а також сервісна обробка металу.

На верфях розпочато програму модернізації виробничих потужностей, яка націлена на реалізацію нових контрактів і передбачає інвестиції на суму понад 30 млн гривень. Кошти, зокрема, спрямовані на будівництво нового цеху для виготовлення офшорних металоконструкцій, оновлення кранового обладнання, лінії металообробки та на ремонтні роботи окремих ділянок технологічного ланцюжка оброблення металу — пресове обладнання машини УБР-50 і лінії очищення та фарбування GUTMANN.

Минулого року SMG сплатив до бюджетів усіх рівнів 64,4 млн грн податків і зборів, зокрема до місцевих бюджетів — 24 млн грн. Середня заробітна плата в компанії в грудні 2017 року становила 8692 грн, середня заробітна плата робітників основних спеціальностей (зварників і складальників) — 11121 грн.

2018 року за всіма напрямами діяльності SMG заплановано збільшення консолідованого виторгу до 646,8 млн грн, зокрема за рахунок відновлення реалізації на потужностях верфей суднобудівних контрактів.

«Сьогодні в Європі спостерігається пожвавлення на ринку річкових перевезень і, відповідно, формування запиту на послуги суднобудівників викликає в нас стриманий оптимізм. Ми сподіваємося на активізацію співпраці з нашим традиційним європейським замовником, який свого часу пішов із ринку у зв’язку з тривалим воєнним конфліктом. Сьогодні ми маємо низку домовленостей, що, як ми сподіваємося, вже цьогоріч будуть реалізовані в конкретних суднобудівних контрактах», — прокоментував підсумки року генеральний директор Smart Maritime Group Василь Федін.

ДОВІДКА:

Smart Maritime Group (SMG) — найбільший суднобудівний холдинг України, що об’єднує дві суднобудівні верфі: Миколаївську та Херсонську.
18.12.25
Державний бюджет України отримав на 41% менше податків від Smart Holding за 9 місяців 2025 року
За підсумками січня-вересня 2025 року компанії Групи сплатили 543 млн грн податків, що на 41% менше ніж за аналогічний період минулого року (915 млн грн). Таке скорочення сталося, у тому числі, через посилення тиску держави та блокування роботи газовидобувних активів публічної британської компанії Enwell Energy.
17.11.25
Україна імпортує газ, при цьому блокує власні родовища
Україна має газ, але не може його видобувати. Не через війну. Не через ракети. Через рішення державних органів.
07.11.25
Необхідно розмежувати персональні санкції і роботу підприємств, які діють в Україні, платять податки та підтримують енергетичну незалежність
Сьогодні український енергетичний сектор живе між двох реальностей: з одного боку — гостра потреба у власному газі, з іншого — юридичні норми, що фактично зупиняють тих, хто може цей ресурс забезпечити.